Uitkering aanvragen

Een onderdeel van je uitkeringsaanvraag is een gesprek met een medewerker van WIJeindhoven. Samen met jou kijken we naar je persoonlijke situatie. We praten met je over hoe het gaat en kijken we wat er nodig is om weer werk te vinden. Pas na je gesprek met ons, neemt de gemeente jouw aanvraag verder in behandeling.

Heb je een bijstandsuitkering aangevraagd bij de gemeente Eindhoven? Maak dan een afspraak met een medewerker van WIJeindhoven.

Stap voor stap

  1. Schrijf je in als werkzoekende via werk.nl van het UWV
  2. Vraag bij de gemeente digitaal een uitkering aan.
  3. Maak na je digitale aanvraag zo snel mogelijk een afspraak met een medewerker van WIJeindhoven.

Ik ben ZZP’er en wil een uitkering aanvragen

Ook als Zelfstandige kun je in (tijdelijke) financiële problemen komen. Op de website van de gemeente Eindhoven lees je hoe je een uitkering aanvraagt en wat de regels zijn. Ook kun je terecht bij het Ondernemersloket van de gemeente Eindhoven. Via ondernemersloket@eindhoven.nl of 040-2384222.

Het is mogelijk dat het Zelfstandigenloket je doorverwijst naar WIJeindhoven.